Clue Lab podejmuje działania na rzecz łatwiejszego dostępu do badań rynkowych

Poprzez Cluelabing chcemy edukować i oferować badania, na które mogą sobie pozwolić nawet mniejsze, rodzime firmy. Naszym celem jest, aby polskie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw również mogły wspomagać się pogłębionymi i rzetelnymi informacjami podczas podejmowania strategicznych decyzji.

Po co są badania?

Dzięki badaniom przedsiębiorcy mogą znacznie polepszyć swoją pozycję wśród konkurencji, poznać swoje słabe i mocne strony, poznać zapotrzebowanie rynku i jego nisze, perspektywy i trendy w branży.

Zebranie potrzebnych informacji, zanim podejmie się kluczową dla firmy decyzję, to mniejsze ryzyko popełnienia kosztownych błędów.

Chcę wiedzieć, ale nie wiem jak zapytać…

Zamierzasz podjąć decyzję. Kupić maszyny do robienia sałatek czy nie? Zrezygnować z produkcji sera? Jaki jest potencjał dla mojej nowej usługi? Dlaczego sprzedaż butów sportowych zaczęła spadać?

Chcąc uzyskać odpowiedzi, musisz dobrze zadać pytanie. Pytanie do agencji „Jakie będzie zapotrzebowanie na mój nowy produkt?” nie wystarczy, aby zaprojektować badanie i uzyskać interesujące Cię odpowiedzi.

Zwracając się do agencji, musisz w taki sposób sformułować zapytanie, aby jednoznacznie można było zrozumieć, czego dokładnie dotyczy badanie i czego potrzebujesz oraz jakie decyzje masz podjąć w oparciu o wyniki. Ponadto musisz poinformować, kto jest twoją grupą docelową i ewentualnie jakie materiały będziesz testować.

Jak napisać zapytanie badawcze?

  1. Opisz jakie jest tło badania, czyli podaj informacje o tym, co się aktualnie dzieje z Twoją marką, produktem lub usługą: jaka strategia jest realizowana, jakie są problemy, jakie zmiany obserwujesz na rynku itp. Napisz również jaki cel marketingowy czy sprzedażowy chcesz osiągnąć
  2. Określ adresata badania, czyli opisz do kogo kierowane będą określone działania marketingowe, kogo chcesz zainteresować swoim produktem/ reklamą. Jeżeli masz sprecyzowane oczekiwania w jakich miastach/ regionach chcesz przeprowadzić badanie - napisz to!
  3. Sformułuj swój problem decyzyjny, a więc napisz jakie decyzje muszą zostać podjęte na podstawie wyników badania, do czego zostaną one wykorzystane oraz kto będzie z nich korzystał
  4. Opisz jakie i ile materiałów będzie badanych i w jakiej będą one formie
  5. Napisz, na kiedy potrzebujesz wyników
  6. Jeżeli masz dodatkowe oczekiwania np. chcesz przeprowadzić ustną prezentację wyników lub chcesz raport po angielsku - zaznacz to w zapytaniu do agencji

Zadaj pytanie - spróbujemy odpowiedzieć (możliwość zgłoszenia problemu badawczego)

biuro@cluelab.pl

© Clue Lab 2013